Vietnami parimad palad: osa 1.

Meie reis Vietnamisse hakkas pehmelt öeldes üle kivide ja kändude. Balil check-ini tehes selgus, et kuna lend läbi Kuala Lumpuri ei ole vahemaandumine, vaid peame ka oma pagasi võtma ja uuesti check-ini toimetama, siis Johni riiki ei lasta?! Kuigi Malaisia lennujaama kodulehel on välja toodud, et vahemaandumise puhul võib Colombia passiga lennujaamas veeta kuni 24h, siis tegelikkuses kehtib see vaid kontaktlennu puhul. Vaielda polnud midagi, läksin üksi lennukisse ja John pidi läbi Singapuri uue lennu ostma. Kui järgmisel hommikul kell 8 Hanois maandusin sain kergemalt hingata, sest John oli teate saatnud, et ta lend maandub 12.30.

1328609224_vietnam

Meie reis: Hanoi-Halong Bay -Mai Chau – Ban Hieu (pole kaardil n2ha, Hanoist 5h edelas) – Hue – Hoi An – Nha Trang – Ho Chi Minh City ehk Saigon – Can Tho

Kutsusin hotellist kella üheks autojuhi vastu ja kui nägin, et Singapuri lend maandus isegi pisut varem jäin lennujaama saabujate värava taha ootama. Kell tiksus 13.30, aga Johnist polnud jälgegi. Autojuht tammus närviliselt ühelt jalalt teisele, aga ühtegi sõna inglise keelt ta ei rääkinud, minul oli telefoni aku tühi ja Johnist ei kippu ega kõppu. Pisut enne kella kahte andis autojuht märku, et tema kauem oodata ei saa ja läheb ära, olin kindel et John on lennust maha jäänud. Samal hetkel astus ta aga terminali väravast sisse, huhhhhh…… Saime autojuhil sabast kinni ja lõpuks surmväsinuna hostelisse (öö twin roomis kahele 8 aud).

Kui viimaks pestud ja kammitud saime oli juba õhtu käes ja läksime kesklinna kaema. Kuigi linna keskpunkt Old Quarter on täis värvilisi ja sulelisi on kohalikud endiselt selges ülekaalus. Old Quarteri näol on tegemist Hanoi vast ühe tuntuima linnaosaga. 20 sajandi algusest pärit hooned, kitsad tänavad, maitsvaim tänavatoit ja elav kaubandus on selle linnaosa kindlad märksõnad.

Nightmarket Hanois, Old Quarteris:

Hanois on ca 7,5 miljonit inimest ja 10 miljonit motikat

Tänavatoidu pakkujaid on mustmiljon (hinnad 1-3 aud), valikud on lõputud. Seljakotireisijate seas on populaarne tänavatel müüdav 24h riisiõlu. Kuna õlu valmistamine käib ilma säilitusaineteta siis kestab ta ühe ööpäeva. Kõige odavamalt saime seda maitsta Hoi An linnas 0,15 aud eest, üldiselt on ta hind 0,30 aud. Terviseks!

Vietnamis on joogid purgis kallimad kui pudelis

Proovisime Hanoi kuulsaimat tänavatoitu Bun Chad – sütel grillitud sealiha puljongis, mille kõrvale serveeritakse riisinuudlid, koriander, piparmünt, kevadrullid.

Olin kindel, et söön Vietnamis iga päev Pho suppi, mis Austraalias üheks mu lemmikuks on saanud, aga võta näpust.

2016-10-24-19-10-01

Parim Pho Hanois

Vietnami resoranides on tavaline istuda ühes lauas võhivõõrastega.

Kõige rohkem sõime Vietnamis Pho asemel hoopis Banh mi-d (Vietnami võileib), mida enamus hostelid hommikusöögiks serveerivad ja sajad tänavatoidu putkad kergeks lõunaks müüvad (1-2 aud). Tegemist on prantsuse stiilis baguette saiaga, mida erinevate täidiste ja kastmetega serveeritakse. Parim Banh mi Vietnamis on kahtlemata Hoi Anis! (selles täpsemalt teises osas).

Broneerisime Hanoist paadireisi koos  transpordi ja ööbimisega laevas Halong Bayle. Halongi laht koosneb rohkem kui 2000 lubjakivi moodustisest, mis aastatuhandete jooksul kuju on võtnud.

2016-10-23-14-19-16

2016-10-25-10-07-30

Tegemist on Unesco World Heritage Siteiga ja tuntuima Vietnami turistilõksuga. Meie 15 liikmeline rahvusvaheline punt koosnes vahvatest seljakotiränduritest. Peale kayaki sõitu, koobastes kolamist ja turistiks olemist lasime laeva katusel “rihmad lõdvaks” ja kitarrile hääled sisse.

38fb2d102ee7fb3de6b67f24f243dad8

Avastame koopaid

Jõime ära kanistri odavat õlut ja juttu jätkus varajaste hommikutundideni. Järgmisel hommikul mahutati meie programmi ka koka kiirkursus, õppisime kevadrulle tegema.

Meie paat oli pisut kobedam

Tagasi Hanoisse jõudes rentisime motika, et sõita 3h edelasse Mai Chau kylasse. Plaan oli seal üks öö veeta ja sõidust puhata, et järmisel päeval sihtpunkti Pu Luong Nature Reservasse, Ban Hieu kylasse  jõuda.  Idee leidsin lehekyljelt:

Seda blogi kasutasime terve Vietnami reisi ajal pidevalt, soovitan soojalt kõigile, kel soov Vietnami tõelist olemust kogeda.

Linn keset mägesid

Tee Mai Chausse oli mägine, järsk ja kurviline, kuid vaated olid vapustavad.

ppo

pppp

teepeal müüakse köögivilju, snäkke ja vett

Olime nii kõrgel, et terve sõidu aja olid mul kõrvad lukus. Kui ühel hetkel tee jälle allamäge liikuma hakkas pööras ilmataat meie vastu. 4 km enne Mai Chausse saabumist hakkas tugevalt sadama ja tee muutus liuväljaks. Meie ees sõitev veaauto pidurdas järsult… kas te juba aimate kuhu see lugu liigub? Motikas lendas kraavi ja mina lendasin mööda asfalti. õnneks oli meie hoog väike,aga kuna tee oli märg libisesin mööda asfalti nii kiirelt ja kaugele, et tundus, et libisen eessõitva veoauto alla. Õnneks üsna viimasel momendil hoog rauges. Pääsesin siniste küünarnukkide ja mõne tugevama marrastusega. Johnil polnud kriimugi :D. Kohalikud aitasid meil motika kraavist välja tõmmata ja mingi ime läbi saime masina tagasi tööle ja tervelt (kind of) Mai Chausse kohale.

Sõitsime jalgratastega mööda küla ja riisipõlde, veetsime öö kohalikus hostel/bambusmajas ja ravitsesime mu haavu…

Järgmisel päeval jätkasime teekonda Ban Hieu suunas. Tegemist on väikese kuid laiali valgunud külaga kõrgel mägedes. Küla pilve sees, sõna otseses mõttes. Teel Ban Hieusse nägime autentset Vietnami elu mägedes – karjuseid ja loomi keset maanteed, lapsi kes meile järgi hüüdsid ja lehvitasid, metsikuid kitsi ja vapustavaid vaateid.

Lasen kõigil omad järeldused teha, aga nägime külades millest läbi sõitsime väga palju koeri ja kutsikaid. Iga 30ne emase koera kohta võib-olla ühte isast ja tundus, et neil kõigil on kutsikad. Huvitav mis nad seal mägedes Banh mi-de vahele panevad?!

Viimased 5km enne kodumajutusse jõudmist olid pikimad mu elus. Sügavad rööpad mudas, järsud tõusud ja laskumised, mülkad ja sopahunnikud. Ma ei tea kuidas me sellest kõigest läbi sõitsime, aga pärale me jõudsime. Paradiis, keset mägesid: rikkalikud riisi- ja maisipõllud, lõputu rohelus, kärestik ja bambushütid.

2016-10-26-17-27-00

Meie kodu

Saime osa soojast vastuvõtust ning kõik mida meile pakuti oli tehtud hoole ja armastusega. Keelebarjäär ei olnud probleem sest pererahvas rääkis südamega (ja kätega). Magasime õhukestel madratsitel sääsevõrgu all ja tõusime koos päikesega.

2016-10-26-14-05-16

Voodi oli mul eriti naiselik ja eraldatud. Telekas oli ilu pärast, sest see oli seest tühi 😀

Meid köögist eraldava kardina taga oli päevad läbi kuulda pottide ja pannide kilinat, kolinat ja lõputut hakkimist. Maja perenaine kokkas hoole ja armastusega, et meil kõhud ikka täis püsiks.

Õlle kõrvale saime kohalikus kohvikus tasuta snäki. Seesami seemnetega kaetud krõbedik ja chilli kaste + odavaim pudeliõlu Vietnamis 0,60 aud.

Enne sööma asumist valati pitsid riisiveiniga (40 kraadi, maitseb nagu viin) triiki, perenaine pühkis rätiga näo higist puhtaks ja lõime korda läinud päeva puhul kokku.

2016-10-26 18.33.36.jpg

Hakkliha valmistamine käib sõna otseses mõttes liha tundide kaupa hakkides

Tipphetk Pu Luong Nature Reservas oli mööda koske matkamine. Paar km pikkune astmeline kosk võimaldas läbi vee kõndida ja üles turnida. Aasta tagasi ei osanud unistadagi, et varsti ujun naturaalses basseinis keset Vietnami ürgset loodust ja ometi seal ma olin 🙂

2016-10-27-04-31-43

2016-10-26-07-08-40

Tagasiteel Hanoisse peatas politsei meid kinni. Nimelt sõitsime valel rajal, nüüd tuli kas rattast loobuda või altkäemaksu maksta. Õnneks olime kodutöö teinud ja teadsime, et see võib juhtuda. Siit ka nõuanne, rahakotis tasub hoida vaid pisut sularaha, muidu nad lihtsalt võtavad kõik mis sul on. Nii pääsesime 50 audi maksime asemel 10ga.

Suurlinnasid ümbritsevad lõputud maanteeäärsed külad ja restoranide valikud on ka väljaspool linnasid lõputud. Kuna kõhud eriti tühjad ei olnud siis tellisime kahe peale ühe supi. Suur oli meie üllatus kui lauale terve pott tõsteti. Tol päeval ei saanud me kumbki aru mis seal supi sees täpsemalt oli. Ma arvasin, et mingid mereannid, John arvas et kala. Kui me nädal aega hiljem ikka veel arutasime, mis see nüüd täpsemalt siis ikkagi oli, tuli sõber Google appi…. konnakoivad 😀

Teadmatus on õnnistus

Tagasi Hanois oli aeg kotid pakkida ja Saigoni poole teele asuda. Kõigest täpsemalt teises osas.